FANDOM


WKY-TV

1949–195?

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

KFOR-TV signed on the air as Oklahoma's first television station on June 6, 1949, under the callsign WKY-TV.

195?–195?

Wkypalette

195?–196?

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

196?–196?

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

196?–197?

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

197?–197?

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

197?–1976

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

KTVY

1976–1979

KTVY 1976

In 1976, following original owner Gaylord Broadcasting (a subsidiary of the Oklahoma Publishing Company, formerly known as the WKY Television System) sold the station to the Evening News Association, WKY-TV changed its callsign to KTVY.

1979–1987

KTVY 1979

1987–1990

KTVY1987

KFOR-TV

1990–1994

KFOR 1990

In 1990, KTVY changed its callsign to the current KFOR-TV; it branded itself as "4 Strong" for entertainment purposes, and as NewsTeam 4 for its newscasts, though the general and news brandings changed to NewsChannel 4 in 1993, near the end of the "4 Strong" era.

1994–1997

This article or section lacks a former logo at the moment. You can help Logopedia by uploading it here.

1997–2008

KFOR-TV 1996

2008–2017

KFOR 2008

This updated version of the 1997 logo was introduced on August 8, 2008, coinciding with the start of NBC's coverage of the 2008 Summer Olympics in Beijing, China; the "4" logo's color was changed from yellow to blue in this revamp.

2017–present

KFOR 2017

On Saturday August 21. 2017, KFOR moved to its new studio facilities, in addition to debuting a new set, graphics and news theme. The station also changed its branding to Oklahoma's News 4, dropping the Channel part of the name after 23 years.